Alla inlägg under januari 2013

Av S L - 16 januari 2013 09:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 16 januari 2013 08:27

Av S L - 16 januari 2013 07:30

Jag var säker på att vi skulle få en flicka fram till ungefär vecka 13-14, sedan dess har jag varit lika säker om inte mer på att vi ska få en pojke.

Nu när magen börjat växa till det ser det tydligen ut som en "pojkmage". Jag börjar dock bli mer och mer övertygad om att det bor en flicka därinne. Tror egentligen inte att det går att avgöra kön på hur magen ser ut osv men det är kul att gissa. Mina symtom stämmer inte heller överens då magen inte syns bakifrån, är låg, barnet har höga hjärtljud, jag fortfarande mår en hel del illa samt att jag drömt både om en flicka och en pojke.

Nåja vi lär få veta inom fyra månader. Jag har dessutom så himla kort mage/rygg så jag undrar var den skulle ta vägen om inte framåt?!

Av S L - 12 januari 2013 19:21

Är på konstant dåligt humör och har konstant ont.



Om jag inte får socker snart kommer jag ha ihjäl någon.

Men nä. Socker är ju ohälsosamt.
Dö.

Av S L - 12 januari 2013 09:28

Varför?

Men alltså varför?

Av S L - 10 januari 2013 23:12

Jag hatar att känna mig som ett offer, men just nu är det lite så.


Jag är så fruktansvärt trött hela tiden och vill mest bara sova, är helt borta i skallen mest hela tiden och har svårt att fokusera. Har dessutom börjat få en jävulsk foglossning som tydligen gör så att även magen krampar till och från, vilket bör tilläggas är en mycket obehaglig känsla. Det går tungt att jobba eftersom jag inte orkar hålla tempo, får ont och svårt att andas. Och dessutom är det lite andra tråkiga saker som sker. Med andra ord jävlas det mesta just nu. Dessutom sa barnmorskan till mig idag att jag gått upp lite väl mycket och måste skärpa kosten ( vilket iofs är sant) men jag behövde inte höra det just nu. Och sju kilo i vecka 25 är ingen onödigt stor viktuppgång.


Att jag sedan känner mig ensam och ledsen mest hela tiden bidrar inte direkt till välmåendet, tycker det mesta är jobbigt. Jag längtar efter att vara glad igen. Är också trött på folk som inte fattar att det är dåligt med ork och att saker och ting faktiskt förändras. 


Ska börja flyttpacka nu inför flytten i nästa vecka, jippie. Nämen allvarligt, positivt tänkande kanske. Tänk om det gick att köpa ork på burk. OCh tänk om jag slipper få mer ont än såhär så jag slipper bli sjukskriven fram tills april. J är fantastisk som står ut med mig när jag är såhär och på konstant dåligt humör. Det är dock mysigt att det rör på sig i magen och det var nice att höra (de väldigt höga!!!) hjärtljuden i magen i förmiddags.


Nu blir det sockerdetox och ett försök till att hålla vikten lite i shack. Alternativt funderar jag på att byta barnmorska, hon ger mig inte särskilt positiva vibbar och får mig inte att känna mig trygg.


Just ja, som grädde på moset fick jag idag gå till specen och bli undersökt av en gynekolog. Det är ju alltid lika kul när någon fingrar en i murran. Och ja, det gjorde satans ont när han klämde på blygdbenet och de främre fogarna.


Nu är kvällens klagosång slut. God natt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards