Alla inlägg under juni 2015

Av S L - 26 juni 2015 12:47

De flesta gravida brukar klaga på värme. Nu är jag inte alls höggravid men jag välkomnar värmen. Den gör mina fogar och mina leder så mkt mer medgörliga. Dock är det tråkigt att bli så svullen och se tjock ut. Hua.

Av S L - 24 juni 2015 16:40

jag sväller i värmen. Har fått så sjukt stora lår. De är enorma. Vill dö lite när jag tänker på att jag nu endast går in i vecka 17. Kommer bli enorm. Blä. Hade gått upp endast 2 kg innan avresa får se vad vågen visar då vi kommer hem.

Det blir jobbigt att ta itu med detta sen men det får vara okej. Det måste ju vara det.

Av S L - 17 juni 2015 11:58

Vecka 16.

När jag ätit för lite mår jag dödsilla och håller på kräkas. När jag äter är det noga med att det är rätt sak just då annars mår jag illa igen. Efter maten mår jag illa och får halsbränna. Vill kräkas lite till.

Bebis- är du aldrig nöjd?

Av S L - 14 juni 2015 22:36

Det är så jävla glammigt att va gravid. Borstade nyss tänderna. Fick en kväljning samtidigt som jag behövde harkla mig. Höll mig in i det längsta med harklingen och råkade hosta. Då utstöttes ett apljud för att allt skedde samtidigt och sen kom all middag och allt godis upp i en stor kaskadkräkning.

Glammigt alltså.

Av S L - 10 juni 2015 07:10

S hostar nätterna igenom. Johan spelar dataspel. Det är så fruktansvärt provocerande. Sedan när han väl lägger sig vaknar han såklart aldrig av att hon hostar. Jag har svårt att sova för att det är så ljust. Detta i kombination med en begynnande infektion gör mog helt dödstrött. Orkar knappt tänka en tanke klart.

Om en dryg vecka ska vi åka. Om barnet är såhär kommer vi inte komma iväg. Idag får Johan ta sig i kragen och gå med henne till vårdcentralen. Frågan är dock om han säger rätt saker. Betvivlar det.

Av S L - 8 juni 2015 18:53

Känner mig trött, less och irriterad på det mesta.

Av S L - 7 juni 2015 23:20

Jag tänkte att jag kunde skriva ner det här istället; allt det jag tänker på som jag önskar jag fick ventilera med dig. Eftersom jag bara har några få som riktigt förstår. Bördan blir större på de få som är kvar eftersom du inte längre finns i min sfär.

Jag är livrädd för IS. Tanken på ett tredje världskrig med ett sådant ursprung gör att jag får ångest.
Katastroftankarna uppkommer ibland av hormonell overload.
Jag hatar hierarkien i vården här och det är helt obegripligt att vissa människor tycker sig så mkt förmer än andra att de inte ens kan tilltala andra normalt. Vad sitter det i? Makt? Pengar? Kunskap? Inte fan är det social intelligens...
Att vara andra förälder är inte alltid kul. Oftast rätt jobbigt för hjärtat.
Pengar. Alltid pengar.
Undrar om det verkligen är så att de som ångrar sig minst på sin dödsbädd är de som alltid varit sanna mot sig själva?
Jag blir mer och mer flygrädd. Kontrollbehov eller en rest av att ha blivit mamma?
Det här med att nånsin ha jobbat med cancersjuka barn och vad de gör med ens hjärna.
Att Modern Family är världens roligaste serie trots att det verkar töntigt.
Att True Detective säsong 2 börjar snart.
En liten flicka är liten även om hon börjar i skolan. Just saying.
Att jag känner mig korkad och borttappad och att jag inte längre vet vad jag vill.

Att jag saknar dig.

Av S L - 6 juni 2015 09:01

Jag känner mig uttråkad. Kom och hälsa på i sommar vetja!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards