Alla inlägg under maj 2013

Av S L - 29 maj 2013 22:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 29 maj 2013 10:28

Jag kan inte sluta köpa fina grejer till lillan. Det här är den sämsta ekonomiska månaden på länge så jag borde verkligen inte, men men. Några grejer blev det igår och sen hade mamma köpt ett sommarset som hon ska skicka upp.

Lillans rum börjar ta form nu även om det går långsamt. Lampan är det nyaste tillskottet!

Idag ska vi träffa Idha och Polly, tjoho!

Av S L - 28 maj 2013 22:35

Mamma ringde mig ikväll och uppmanade mig att låsa bloggen. För det finns många idioter. Jag vet det. De senaste veckorna har jag tänkt mer än en gång att jag ska låsa bloggen. Ska fundera på det tills imorrn men jag tror det blir av denna gång. Om ni vill fortsätta läsa får ni pm:a på facebook eller skicka mail till morrfan@hotmail.com. Jag tror inte jag känner alla som läser, men vill ni fortsätta läsa så skicka ett mail så fixar jag inlogg. TYp. 

Av S L - 27 maj 2013 23:55

Nu har lillan vuxit i det hittills allra finaste plagg jag köpt åt henne- den urfina djungelpyjamasen som var det första plagget jag köpte åt henne. Från att storlek 44 var för stort när hon föddes fyller hon nu, nio veckor senare, ut storlek 56. Det går fort nu...

Av S L - 27 maj 2013 22:28

Ikväll har Sanna tagit superfina bilder på oss, någon av dessa hamnar i tidningen. Här kommer smakprov... Hon är bra duktig alltså. Fotograf-Sanna. 


       

Av S L - 27 maj 2013 10:58

Jag blir så uppriktigt förbannad när jag läser om upploppen i Stockholms förorter (och nu även på andra ställen i landet). Det är alltså så här långt det gått i dagens Sverige, att det måste brännas bilar och kastas sten på räddningspersonal för att folk vill protestera? Igår läste jag att hemtjänstens bilar tänts på i Lysekil, idag har jag läst om en förskola i lågor i Solna. Men va? VA? Folk som hjälper gamla och oskyldiga barn?


Idioter känner jag. Och det är ju en ganska mild känsla. En kompis hade länkat till en artikel ur tidningen Metro där en sida för att stödja polisen i Stockholms förorter förvandlats till värsta rasistiska forumet där folk hade skrivit så sjukt otäcka saker. Det stod bland annat att någon borde lägga sig i bakhåll och skjuta ihjäl alla som håller på och att Lasermannen borde rensa upp på gatorna. Jag blir mörkrädd.

Vidare reportrar Aftonbladet om att högerextrema grupper nu börjar se det som sin uppgift att gå till motattack vilket bland annat resulterat i att en person blev misshandlad i skallen med en hammare...

Vad är det som händer?! Vidare läser jag i tidningen om monstret som haft tre tjejer instängda i huset i tio år, om 20-åringen som blev styckmördad i Boden och om gruppvåldtäkt i södra Sverige. Sen ser jag på min lilla ängel som sover sött bredvid mig och undrar vad vi egentligen har gjort. Har vi satt henne till en värld som håller på att förgås av våld och galenskap? Av ondska och maktmissbruk? Jag blir så arg och rädd på samma gång.

Och framförallt känner jag en överväldigande maktlöshet inför att möjligtvis inte kunna beskydda mitt barn.

Av S L - 27 maj 2013 10:34

Det börjar kännas att vi varit i en bubbla en längre tid för vi är dåliga på att ta oss för och umgås- men nu måste det vända för jag saknar att umgås. Vi har inte ens tänkt på att det snart är midsommar...

Så någon eller några som vill umgås med oss?! Grilla och ta det lite lugnt? Funderar på att åka till Sundsvall om ekonomin tillåter men Umeå med omnejd funkar ju lika bra! Det vore mysigt att se nån typ av traditionellt firande samt att äta gott!

Baka kan jag göra. Ibland är jag en jävel på det.

Av S L - 25 maj 2013 18:04

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards