Alla inlägg under maj 2013

Av S L - 24 maj 2013 23:53

Dagen har bjudit på:

Ilska. Trötthet. Lunch på stan. Dejt med Sanna. Glass på stan. Skoshopping. Pandamys. Offentlig amning. Ledsen och hungrig panda. En kall öl i solen. Grillat. Vägning av barn. Kvällspromenad. Godis och cola. Jeansoverall. Mys med smilla. Planering för framtiden. Husdrömmar. Nackont. Sug efter citronpaj.

Och såklart mycket mer...

Av S L - 24 maj 2013 09:49

Igår var första dygnet som jag kunnat helamma lillan. Eller ja, hon fick flaska två gånger men det var bröstmjölk i flaskan båda gångerna. Undra om detta håller i sig. Jag har helt galet med mjölk på dagarna. Det sticker och spänner nästan hela tiden. Och brösten kommer aldrig bli vad de varit. De ser ut som zebror. Röd/lila bortkomna zebror- men vad gör man inte för sin lilla pandabjörn?

Av S L - 23 maj 2013 22:14

Idag är det två månader sen panda kom till världen. Två månader... Vart tar tiden vägen? Vi har alltså tillbringat hela april och snart hela maj med denna ljuvliga lilla varelse som nu till och med på papper heter Selma!

Kärlek.

Av S L - 22 maj 2013 12:02

Hon växer så det knakar vår lillpanda trots att hon har dagar, som idag, då hon knappt vill äta utan mest sova. Sådana dagar är frustrerande men jag vet ju nu att alla dagar inte ser lika ut.

Igår skulle vi hälsa på uppe på mitt jobb. Tyvärr var det så kaotiskt där så vi knappt hann prata med någon. Bävar å mina kollegors vägnar för sommaren samtidigt som jag kan känna att det är rätt skönt att inte jobba just nu.

Jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen. Jag har bara haft fullt upp ett tag. Med barnet. Och greys säsong nio ;)

Pandabilder följer.

Av S L - 21 maj 2013 07:31

Panda är en cool liten tjej som har lärt sig att somna om efter morgonmålet. Det, förstår ni, är guld värt!

Av S L - 18 maj 2013 01:20

Grattis panda på åtta veckorsdagen. Tiden går så fort. När jag kom hem ikväll blev jag nästan överväldigad av alla känslor. Hon är så fin och go min lillpanda. Jag måste klappa på henne då och då, känna de Lena kinderna och mjuka håret. Gullbarn!

Annars har jag åter svårt att sova. Det suger.

Av S L - 16 maj 2013 23:35

Panda har även fått ett par superfina angorasockat från Island! De är så himla sköna att ta på, jag hoppas hon kan ha dem till hösten- tack Jessica!

Min rygg är helt kaiko. Bytte en massa blöjor i oskön ställning hos mamma och bär upp och ner dagarna i ända. Jag längtar efter markplan eller hus. Helst ett hus med trädgård, utemöbler, tvättstuga i huset osv. Men man ska va rik om man vill ha hus, särskilt om man är som jag- en sån som måste ha pengar till resor också. Om några år vill jag börja resa igen. Det finns knappt något som berikar mitt liv så mycket som resor om man då bortser från nära och kära. Så att lägga alla pengar på boende är aldrig ett alternativ, men visst känns det i ärlighetens namn lockande ibland. Typ just nu.

Av S L - 16 maj 2013 20:52

Jag trodde jag laddat upp dessa men icket...

 

Fin snigelpyjamas har lillan fått av Mary.


 


Snygg lejonskallra och ekologiska sockar som ser ut som en cupcake hade Therese och Karro med sig.


Återigen, tusen tack. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards