Alla inlägg under februari 2011

Av S L - 27 februari 2011 22:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 25 februari 2011 11:29

Hur är det möjligt att jag i mitt singelhushåll har räkningar på cirka 9000 kr/månad? Jag fattar inte????


Utan matkostnader vill jag tillägga.

Av S L - 24 februari 2011 12:12

Jag: Jag var tvungen att fixa mat, för jag ska bjuda på middag i morrn.

Mor: Jaha, vad ska du bjuda på?

Jag: Svensk mat.

Mor: Hahahaha, jaha rå lax och osalta köttbullar?

Jag: Men skithög.

Mor: Det är tur att du kan skratta åt att du är så konstig.

Jag: Va??

Mor: Men du blir arg för att fisken inte varit fryst och frågar efter vin till köttbullar på systemet. Det är inte så normalt.

Jag: Men va?

Mor: Är inte din kompis indier?

Jag: jo halvt, men vad har det med saken att göra?

Mor: Ska du bjuda henne på köttbullar? HAHAHAAHA.

Jag: Okej, nu lägger jag på.


JAG behöver i allafall inte fundera över varför jag är konstig.

Av S L - 23 februari 2011 20:15

I mitt jobb ska man vara känslosam och stenhård på samma gång. Idag fick min finaste stjärna ett dåligt besked. Allting kraschade för familjen. Psykologi, psykiatri, empati, medmänsklighet och sorg- allt ska man ( eller jag) klara av på samma gång helst utan att krackelera.


Hur gör man det? Hur sväljer man det utan att gå under? Jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna, för att härbergera deras ångest och inte känna efter själv. Den fina stjärnan som kämpat mot oddsen, som lyser så vansinnigt klart.


Jag bär mina känslor utanpå kroppen i de allra flesta fall. När jag gick hem funderade jag på vilken gåva det är att leva och få uppleva hälsa. Det låter som jag blivit religiös, men sanningen är att jag haft en tung dag på jobbet. Jag har bevittnat en typ av dödsbud och sett dödsångest komma fram på olika sätt.

Och jag saknar de bästa, mina nära och kära. Jag ville vara en boll när jag gick hem. Hos någon av dem som jag vet alltid har en plats i soffan, om jag vill vara en boll. Jag blir ledsen över avståndet, Stockholm och Sundsvall är alldeles för långt bort ibland. Jag har ingen sån här, ingen bollkompis. Jag är däremot grymt glad över att ingen mötte mig i ångesten på jobbet, det hade blivit överslag. Den enda som hade kunnat göra det lämnade mig ifred, tack.


Jag ville ju inte räkna mer, men det här året kommer jag få räkna flera gånger. Och det kommer göra ont som fan.

Av S L - 21 februari 2011 17:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 20 februari 2011 23:46

Berlin 11-15 maj, here we come!

Av S L - 19 februari 2011 19:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 17 februari 2011 23:52

Gratinerad Kassler och ris  
2 msk finhackad lök
2 msk olja
2 dl risgryn
5 dl buljong (kött el grönsak)
200 g kassler
1 dl konserverad svamp
1 krm peppar
paprikapulver
1 dl mager, riven ost
Sätt ugnen på 250 grader. Värm fettet i en kastrull och lägg sedan i löken och riset. Bryn! Häll på vatten och buljongtärning. Koka på svag värme under lock ca 15-20 minuter. Smörj en ugnssäker for. Skär kassler i tärningar. Lägg det färdiga riset i formen. Lägg kassler och svampen ovanpå. Krydda och strö över den rivna osten. Ställ formen i ugnen ca 10-15 minuter.
PS. Jag brukar lägga ner en paprika i bitar också. Smakar mycket bra.DS
Vännen, jag hoppas det går bra att jag lägger ut ditt recept??
Det är iaf supergott, bara så ni vet ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards