Alla inlägg under oktober 2012

Av S L - 30 oktober 2012 14:15

Pga den senaste tidens smärtor, brunaktig flytningar och ryggont gick jag idag på kvinnokliniken. J kunde inte följa med så jag var ensam när jag såg hjärtslagen. Skallen syns tydligt och bebisen låg tydligen inte ett dugg stilla och hade hicka.

Vilken lättnad. Och vad skönt det var att slippa göra ett vaginalt UL. Gynundersökningen slapp jag dock inte, blä. Gynekologen tyckte jag såg trött och sjukligt blek ut och rådde mig att stanna hemma i några dagar- så det blir så. Morgonens översvämning av näsblod i sängen tyder nog på att jag ska ta det lugnt.

Jag grät två tårar när jag såg hjärtslagen. Hoppas placentan lägger sig rätt nu bara, snitt vore trist.

Vad tror ni? Pojke eller flicka?

Av S L - 30 oktober 2012 14:15

Pga den senaste tidens smärtor, brunaktig flytningar och ryggont gick jag idag på kvinnokliniken. J kunde inte följa med så jag var ensam när jag såg hjärtslagen. Skallen syns tydligt och bebisen låg tydligen inte ett dugg stilla och hade hicka.

Vilken lättnad. Och vad skönt det var att slippa göra ett vaginalt UL. Gynundersökningen slapp jag dock inte, blä. Gynekologen tyckte jag såg trött och sjukligt blek ut och rådde mig att stanna hemma i några dagar- så det blir så. Morgonens översvämning av näsblod i sängen tyder nog på att jag ska ta det lugnt.

Jag grät två tårar när jag såg hjärtslagen. Hoppas placentan lägger sig rätt nu bara, snitt vore trist.

Vad tror ni? Pojke eller flicka?

Av S L - 28 oktober 2012 21:17

Jag vill inte jobba mer nu. Har konstant ont i min högra höft, magsmärtor samt otäcka intima grejer som man ska hålla för sig själv. Är dock lite oroad och ska maila barnmorskan imorrn. Jag tror att det skulle va bra att ta d lugnt ett tag. Jobb,flytt, dålig sömn och temadagar (om än fantastiska) har tagit på och det känns som att kroppen behöver en paus. För första gången kan jag känna att det vore skönt att bli tillsagd att ta det lugnt.

Av S L - 26 oktober 2012 20:19

Hur man än vrider sig har man arslet bak.

Av S L - 26 oktober 2012 19:27

Tänk om det gick att sudda, göra om och göra allt bättre. Det funkar ju tyvärr inte så men jag önskar det gjorde det.

Förlåt.

Av S L - 26 oktober 2012 14:59

När får man köpa första bebisplaggen? Det kliar i mina fingrar. Önskar jag hade äldre syskon så jag kunde få ärva lite.

Av S L - 24 oktober 2012 17:45

Undersökningar visa att barnet i magen kan tycka om lugn musik.


Min bebis får mest lyssna på Gangnam style... Undra vad hen känner inför detta?

Av S L - 18 oktober 2012 07:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards