Alla inlägg under juni 2013

Av S L - 27 juni 2013 19:25

Nu vill jag fråga er en sak! Jag hävdar att alla har något som de A L L T I D vill ha hemma, för mig är det citron. Jag mår nästan dålig när jag inte har citron hemma och känner mig fattig. Jag använder citron i nästan allt jag lagar (och i nästan allt jag bakar just nu) och därav är det jobbigt när det inte finns då jag behöver det. Min sambo känner sig fattig utan mjölk. Han dricker ofantliga mängder mjölk för att vara vuxen. När jag var yngre tänkte jag att min sån där "alltidhahemma"-grej skulle vara coca cola. Det kanske är tur att det inte blev så.


Nå, vilken grej är er "alltidhahemma"-grej?

Av S L - 10 juni 2013 07:36

Och just designen på nya bloggen är under konstruktion.

Av S L - 10 juni 2013 07:35

Inlägg om pandyloo will here on be posted on lillapanda.blogg.se.

Bloggen är lösenordsskyddad så ni får höra av er för inloggning! Skicka en kommentar här med email eller på Facebook!

Av S L - 7 juni 2013 12:18

Gud vad jag längtar efter min nya telefon. Den här stänger av sig, ljudet funkar inte och jag hör inte när det ringer. Så sjukt störigt.


Hoppas hoppas den kommer idag.

Av S L - 6 juni 2013 13:32

Det är jobbigt när man inte längre känner sig bekväm i relationer som man tidigare varit bekväm i. För mig skapar det alltid ett slags känslomässigt kaos som ofta går snabbt över och får saker att klarna. Nu är det dock värre för jag inser att jag inte beter mig bäst i världen men tycker samtidigt det känns olustigt att bli nästan nedvärderad. Usch.

Jag älskar panda och njuter av att vara mamma. Dock är det en stor omställning och inte roligt varje sekund av varje dag- särskilt inte när jag är ensam i långa perioder. Det måste få vara okej att säga det.

Jag är trött och less på att behaga, bli ifrågasatt och nonchad. Jag känner också att jag blivit känsligare, att jag känner mig lite ensam i det "vuxna" ibland. J är bäst men inte som väninna. Och även om vi har det bra så hade vi inte ens varit tillsammans i ett år när vi blev gravida så det tär på relationen samtidigt som det är det bästa som hänt.

Men återigen tycker jag inte någon behöver döma oss för det. Tyck hemma i soffan då för jag varken vill eller behöver höra det. Jag tänker så ofta dåliga tankar om mig själv: att jag är dålig som inte orkar med att va så social just nu, att jag borde vara överlycklig 24/7, att jag ä svag som klagar, att mer pengar skulle göra saker bättre. Att jag borde träna, borde ringa, borde borde borde.

Men nä. Nog nu. Jag gör det jag vill och känner som jag vill. Lever som jag vill. Jag måste försöka ta hand om panda, vår relation och mig själv i första led just nu. Och det gör mig inte till en sämre människa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards