Alla inlägg under september 2013

Av S L - 29 september 2013 20:31

Istället för att fundera över sjukdomar och döden skulle jag kunna spendera tiden till att göra mer.

Älska mer.
Träna mer.
Leva mer.

Det är bara så svårt när jag fastnat i hamsterhjulet och tankarna bildar en ond spiral.

Livet är ju bra fantastiskt och om jag inte lever det nu- när ska jag då göra det?

Av S L - 28 september 2013 10:00

Trots att jag varit så rädd nu ett tag pga all skit i Umeå kan jag ändå konstatera att det är en fantastisk stad.

En stad där folket anordnar stora mot demonstrationer mot nazister och studenter själva anordnar trygghetsvandringar pga överfall på universitetet.

Norrländskt civilkurage kallas det. And I love it.

Av S L - 24 september 2013 00:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 21 september 2013 21:20

Jag vaknade alldeles sjöblöt av svett i morse. Det händer mig ofta nu pga hormonöverflöd och amning men det var värre än vanligt. Det kändes som jag knappt sovit alls, och svettdropparna rann längs ryggen. Jag ville bara rygga undan från mys och närhet och hade en besvärande klump i halsen. Det kändes som värmen höll på att kväva mig.


Sen kom jag på det. Jag minns vad jag drömt.

Din jävel.

Ditt satans jävla as. Varför?

Även i drömmen hånlog du, som bara du kan.


Du började besöka mig igen för några veckor sedan när jag inte mådde bra. När jag känner mig svag kommer du krypande. Tränger igenom mina porer och äter dig in till kärnan. Det finns ett särskilt svart hål i mitt hjärta som för evigt kommer att tillhöra dig. I takt med att jag inte kan styra negativa tankar dyker du upp. Du är det onda personifierat. Det svarta, kalla och likgiltiga.


Men det har inte alltid varit så.

En gång för länge längesedan var du den jag litade på mest i hela världen.

Så rent, så naivt. Så vansinnigt.


Det var så längesen så allt borde vara glömt. Förlåtet. Men ändå pockar det på ibland.

Om jag bär känslan, klär mig i den och håller kvar den en stund så kanske den försvinner sen. Ibland ekar dina ord fortfarande i mitt huvud:

" Du vill ju ha någon som slåss för dig..."


Ja.


Tankarna om att på något sätt förnedra eller ignorera har jag gett upp. Vad jag tycker, tänker och känner har ingen betydelse. Det är dags att växa upp, dags att förlåta.


Dags att glömma.

Av S L - 9 september 2013 22:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 5 september 2013 08:10

När besöket är över och allt lugnar ner sig något ska vi starta upp hemsidan men redan nu kan jag hinta om att det går att beställa tårtor/cupcakes till kalas. Kanske inte de mest avancerade ännu men ändå! Längre fram kommer det även gå att beställa julgodis. Allt till rimliga priser. Shit lite scary detta men ändå skoj!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards