Direktlänk till inlägg 22 januari 2017

Sorg.

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade.
Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen.
USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som använder sin tid hos CIA (som har förövrigt smutskastat å det grövsta) till att prata om hur de haft ett stort militärt stöd och hur medierna förvrängt bilden av hur många människor som kom till hans inauguration. Jag skäms. Han är en tölp. Kan inte föra sig. De flesta säger "men det är ju inte bara han som regerar". Nä, men han är den yttersta frontfiguren för det västliga samväldet. Var i ligger idiotin i att inte fatta att han är en idiot undrar jag?

Såg women's march från olika delar av världen igår. Grinade igen. Skäms å allas vägnar över att CNN väljer att bryta sändningen för att Madonna sa "fuck you" men gladeligen sänder en idiot som sänder ut samma budskap i förtäckta ord.

Slutligen skäms jag för alla som rasar för att förtryck av kvinnor sker varje dag på olika ställen i världen och kritiserar gårdagens march å det grövsta. DET ÄR VÄL FÖR FAN BRA ATT NÅGON ÅTMINSTONE GÖR NÅGOT OCH VISAR SITT MISSNÖJE ISTÄLLET FÖR ATT SITTA HEMMA? Gör något själv här hemma eller för andra då? Eller håll för fan käften. Kvinnor som ska klanka ner på andra kvinnor som engagerar sig är fan det värsta jag vet, näst efter Trump.

Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 29 december 2016 11:05

Andas. Bedöva. Andas. Stänga av. Andas. Snus. Le tigre. Kaffe. Harmoni. Jag kämpar verkligen. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards