Alla inlägg under februari 2011

Av S L - 9 februari 2011 05:39

Nu är det mat som gäller, mest hela tiden. Jag har hittills lyckats testa ett nytt recept i veckan, men jag har inte bloggat om det. Kanske ska börja med det?


http://www.tasteline.com/Recept/flaskfile_rose

Testade detta recept igår, det blev helt ok. Det var absolut inte bland det godaste jag ätit med det smakade bra. Sedan kom Sam förbi med jordärtkockssoppa. Det var kanske den godaste soppan. Jag åt upp det sista innan jobbet idag med små bitar hårdstekt bacon i- jävulskt gott. Måste testa att göra egen snart. Fast jag lär bli sur om den blir mycket äckligare än hennes.


Nu har jag suttit och dragit ut recept i typ en timme. Framför mig har jag nu några recept från forna Café Tinell's, recept på en kladdkaka med kolacreme och fikon samt såklart ett recept på jordärtkockssoppa. Mat är livet. Helt klart. Jag tog en bild på fläskfilén, ska försöka få upp den här.


Gillar ni att testa nya recept? Och har ni nåt favoritrecept att dela med er av?

Av S L - 9 februari 2011 05:04

Jag är fan en idiot. Idag slog det mig att det underliga smaken ( som jag gillar) Salvi såklart är en blandning av saltlakrits och viol. 28 snart 29 år senare liksom.



Herregud.

Av S L - 8 februari 2011 05:27

Jag har nu officiellt gått upp alla kilon som jag så tappert gick ner för några veckor sen. Fyfan vad sur jag blir. Back to being halvfet. Förhoppningsvis är det lite vattenvikt, men nu har jag ju ätit en massa i två veckors tid.


Varför blir det såhär? Jag måste börja hålla den där strikta linjen igen, det är ju bara så sjukt tråkigt.

Av S L - 7 februari 2011 11:33

Det går inte att komma ifrån att det blev lite tomt när han åkte. Jag har ingen av mina nära vänner kvar här, nästan ingen som det känns naturligt att ringa till typ nu när jag egentligen vill luncha på stan med någon men ligger kvar i sängen. Det är verkligen ett ilandsproblem, men för mig är det likväl verkligt.

Av S L - 7 februari 2011 11:21

Idag är jag sjukt sugen på att laga en massa mat. Önskar jag hade nån att laga till- fast det går bra att laga till sig själv också! Jag tror jag ska be Sam om receptet på den där jordärtskockssoppan, det låter ju väldigt gott. Sen ska jag testa ett nytt fläskfilérecept med rosépeppar och dijonsenap. Jag skulle egentligen vilja göra efterrätt också men ska försöka skippa det. Hittade ett recept på en choklad- och jordnötspaj som såg grym ut!


Jag har skrivit in några recept i min receptbok också. Jag är dålig på att uppdatera den men jag tycker om att ha den.


Har ont i halsen idag vilket känns jobbigt. Borde ta mig ner till stan en sväng, kanske ska få tummen ur och göra det nu!

Av S L - 7 februari 2011 00:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 3 februari 2011 22:40

Idag har jag vid flertalet tillfällen sprutat på mig av den underbara "Island Escape" från Victorias secret som jag fick av min syster. Den doftar utomlands. Den påminner mig om underbara kvällar på Sri Lanka, om skrattanfall inne på hotellrummet och om äventyr. Som jag längtar tillbaka. Det var en fantastisk resa, och den har lämnat många fina minnen kvar i hjärtat.


Förra året kantades av resor, och det är jag väldigt glad över. Jag hoppas det blir några under detta år också, om än inte lika stora. Förmånen att kunna resa är fab. Hade jag råd och tid skulle jag resa väääldigt ofta, to far away countries.

Av S L - 3 februari 2011 20:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards