Alla inlägg den 9 februari 2011

Av S L - 9 februari 2011 07:43

Vilken är den mest svenska efterrätten? Ni får inte säga jordgubbar och glass för det ska gå att fixa nu.


Help me.

Av S L - 9 februari 2011 05:39

Nu är det mat som gäller, mest hela tiden. Jag har hittills lyckats testa ett nytt recept i veckan, men jag har inte bloggat om det. Kanske ska börja med det?


http://www.tasteline.com/Recept/flaskfile_rose

Testade detta recept igår, det blev helt ok. Det var absolut inte bland det godaste jag ätit med det smakade bra. Sedan kom Sam förbi med jordärtkockssoppa. Det var kanske den godaste soppan. Jag åt upp det sista innan jobbet idag med små bitar hårdstekt bacon i- jävulskt gott. Måste testa att göra egen snart. Fast jag lär bli sur om den blir mycket äckligare än hennes.


Nu har jag suttit och dragit ut recept i typ en timme. Framför mig har jag nu några recept från forna Café Tinell's, recept på en kladdkaka med kolacreme och fikon samt såklart ett recept på jordärtkockssoppa. Mat är livet. Helt klart. Jag tog en bild på fläskfilén, ska försöka få upp den här.


Gillar ni att testa nya recept? Och har ni nåt favoritrecept att dela med er av?

Av S L - 9 februari 2011 05:04

Jag är fan en idiot. Idag slog det mig att det underliga smaken ( som jag gillar) Salvi såklart är en blandning av saltlakrits och viol. 28 snart 29 år senare liksom.



Herregud.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards