Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Hjälp!

Av S L - 1 juli 2013 13:53

Hur gick ni ner i vikt efter förlossningen? Jag behöver tips och råd. Är fet som en kossa och konstant hungrig :(

 
 
Ingen bild

Idha

8 juli 2013 08:36

Jag hade fem kilo kvar tills nu. Jag gick ned två av dem när Polly var 1,5 år men så blev jag gravid igen och efter avslutad amning med Dan var det samma fem kilo kvar. När Dan fyllde två år gick jag med i Viktväktarna och då försvann de fem kilona och nu springer jag tre ggr i veckan för att inte lägga på mig allt igen. Men efter barnafödsel får man sämre ämnesomsättning så det är tuffare, helt enkelt. Pandy är så liten, du behöver inte stressa och jag tycker inte att du ska banta så länge du ammar. När jag träffade dig såg du verkligen inte ut som en kossa! Även om man går ned allt i vikt ser man inte ut exakt som förr. Mina höfter är bredare ändå. Ta't lugnt, ta en toy!

S L

8 juli 2013 13:29

:) tack! Ja jag har funderat på viktväktarna efter avslutad amning! Verkar som så många bara rasar i vikt så är det inte för mig... Dessutom hade jag gått upp flera kilo INNAN jag blev gravid. Men men. Går jag ner typ tre-fyra kilo är jag nöjd men det får ta sin lilla tid!

 
Ingen bild

Idha

23 juli 2013 12:33

Med Dan gick jag ned allt snabbt, typ på fyra månader, men då vägde jag ju fem kilo mer också. Det är nog lättare att rasa om man var lite större från början. Med P gick det fruktansvärt segt... Jag känner igen frustrationen. Det är sjukt orättvist när folk runtom en rasar, men om man tittar lite mer noggrant gör de flesta faktiskt inte det. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards