Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Kom igen.

Av S L - 17 augusti 2013 14:49

Så många som läst och ingen vill tycka till?

 
 
Ingen bild

Rutan

18 augusti 2013 12:49

Okej, jag kommenterar ditt förra inlägg, trots att jag stör mig ofantligt på den extra ruta som kommer upp och vill att jag ska snabb-IQ-testa mig och svara på hur många trianglar jag ser = bläh för den!
Och Bläh för den oempatiska, cyniska och hemska människa som du mött på din us! Lova att du aldrig nånsin går till den igen! Borde finnas kvalitetskontroll på alla inom vården :-)
Håller med om otillgängligheten på vissa butiker, har själv länge funderat på varför Lindex flyttade ner barnkläderna till källarvåningen som bara nås via smal rulltrappa - förmodligen för att "storsäljarna" dvs kläder, smink och jox för tjejer och kvinnor ligger direkt vid ingången. Inte för att det är så lättillgängligt där heller, för allt är så tätt placerat så det är nästintill omöjligt att titta på nåt plagg utan att sjuttifjorton galgar följer med. För att inte tala om hur i princip samtliga butiker här fullkomligt trycker in sina reavaror eller slänger det hullerombuller så allt ser ut som en krigszon (förlåt alla som verkligen lever i en riktig krigszon, ni förtjänar bättre). Av just den anledningen är det länge sen jag överhuvudtaget gick på nån sån rea här. Dock var jag på rea i vårt grannland Norge tidigare i sommar, där det var hur snyggt och luftigt som helst och säljfolket mycket serviceminded, det var lugnt och trevlig atmosfär - risken att jag inte går på rea här är nu ännu större ;-) Sen förstår jag hur du menar med att visa hänsyn och hjälpa till ute bland folk. Jodå, det saknas folkvett på många ställen. Cykla på gågatan, kryssa bland folk - varför inte nån som stoppar sånt? Barnvagnsförare på gångstig, två i bredd som prejar mig som mötande ut i bushen eller flera personer i bredd på Svingen så jag prejas ut i cyklisternas körfält, folk som pillrar i mobilerna precis vid ingången till olika ställen och blir stoppklossar, folk som stannar till så fort de klivit av i rulltrappan... Sen finns det ju mer saker jag irriterar mig på och som faktiskt är en stressfaktor: oljud! Ombyggnation av Nygatan med traktorer, grävare, lastbilar dagarna i ända när jag är ledig och vill sitta en stund på balkongen och ta det lugnt med kaffe och bok. När de slutat för dagen sätter grannarna igång med sina djävulsmaskiner, gräsklipparna alltså, eller än värre: röjsåg :-/ Jag vet ju att det bara är tillfälliga grejer, nästa år kanske Nygatan är klar iaf, men när gräsklipparen är vinterparkerad kommer ju nästa djävulsmaskin = snöröjningen.. Jag tror att jag kanske börjar bli lite för gammal för det här ;-) Borde kanske bo i skogen? Eller så börjar jag jobba efter semestern och är nöjd och glad igen för jag slipper allt oljud och retar mig på att inte få ha lugn och ro när jag faktiskt är hemma på semestern... Jobbet, väntar i morrn ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards