Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Lära gå vagn.

Av S L - 26 augusti 2013 11:52

Alltså hur många ord är det egentligen? Ett, två¨eller tre? Haha.


Hur gamla har era barn varit när ni börjat med lära gå vagn? Jag är starkt emot gåstolar då det bevisat hämmar motoriken men vill att hon ska kunna ha nytta av en lära gå vagn när det är dags. Antar att det är lite olika vid vilken ålder det är dags men det är ändå spännande att veta när ni börjat med det. Jag tänker att 6-9 månader borde bli bra, det är dock ett spann på hela tre månader :) 


So please tell me. 

 
 
Ingen bild

Malin

27 augusti 2013 16:56

Louise var tio månader, hon fick en i julklapp då. Tror man märker ifall de klarar av det genom att testa om de vill gå när man håller i deras händer. Louise var sen med detta och gick inte själv förrän hon var 14,5 månader.

 
Ingen bild

Jessica

27 augusti 2013 17:05

Elsa fick sin lära-gå-vagn när hon fyllde 1 år. Då drog hon upp sig och kunde stå om hon höll i sig i något. Men sen gick det fort att lära sig att gå!

 
Ingen bild

Maria

27 augusti 2013 17:53

Mer mot 9 mån. Jag har gillat gåstolar. Barnen har också gillat att köra gåstol. Gåstolarna kanske hämmar motoriken om de sätts för tidigt i dem?

En helt annan sak Theo ska sälja restaurang chansen häften i Januari. Bara så du vet ifall du ska köpa så måste du köpa av honom!

S L

27 augusti 2013 18:43

Det är ju säkert en smaksak och säkert ingen större skillnad. Men jag har läst på flera ställen att gåstolar gör det svårare för barnen att lära sig gå själva sen och försämrar motoriken. Men för mig handlar det mycket om att jag tycker de är sjukt fula :) hon får en lära gå vagn i julklapp!

 
Ingen bild

Idha

3 september 2013 07:31

Båda mina barn har haft gåstol men inte använt dem så mycket. Polly gick när hon var 12 månader (första steget vid 11) och Dan gick vid 10 månader så jag tror att det handlar mer om att inte sätta dem i gåstolen för jämnan. Med lära-gå-vagn har de kunnat gå en eller ett par månader innan de gick för egen maskin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards