Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Känslig fråga...

Av S L - 14 november 2013 08:05

Kondom suger med fast partner... Ni som använder kopparspiral; gör det ont? Har/hade ni biverkningar och isf vad för några? Vad använder ni andra för preventivmedel?

Kommentera anonymt om ni vill.
Tacksam för svar.

 
 
I.K.

I.K.

14 november 2013 21:30

Det var inte jättebra med första. Jag hade ondare och blödde mer (men det var inte värst och det var praktiskt och funkade bra för övrigt). Nu blöder jag mer, men för övrigt funkar det hur bra som helst. Är skitnöjd!

http://samboronbon.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica

15 november 2013 09:45

Jag har inte använt spiral själv men har flera kompisar som inte kunnat använda hormonpreparat och satt in spiral. En av dem hade mycket blödningar och hade problem vid insättningen men hon hade inte fått några barn och de sa att det kan vara svårare att sätta in den då. Dom 2 andra tyckte att det var toppen och hade inga alls.
Jag har använt minipiller, cerazette. Funkat bra, blev väldigt stabil i humöret har jag upptäckte efter att jag slutat :)
Blödningar i början men när det väl lugnat sig hade jag mens 2 ggr/år!

S L

15 november 2013 10:34

Tack för era kommentarer!

 
Ingen bild

Alexandra

15 november 2013 10:18

Jag blöder mer (första två dygnen rätt kraftigt) men i övrigt mår jag bara bra. Skönt att slippa hormoner. Jag kan nu läsa min kropp väldigt tydligt, märker direkt när jag har ägglossning och så.

 
Ingen bild

Sam

15 november 2013 10:36

Alexandra- det är så jag tänker alltså att jag vill läsa kroppen! Det är inte kul att få ont eller blöda mer men jag är sjukt känslig för hormoner.

 
Ingen bild

Sandra

16 november 2013 21:11

Mellan Albin och Signe var jag helt utan, men då blev det ju en opps...:). Världens bästa opps:). Nu har jag hormon spiral och är jättenöjd! Är också känslig för hormoner, så jag var skeptisk innan. Men jag känner inte av hormonerna, en annan bra grej är att jag blöder mindre.

 
Ingen bild

Emma

20 november 2013 13:14

Jag satt in en kopparspiral när A var ca 7 månader. Efter ett par dagar fick jag fruktansvärt ont på höger sida (typ vid äggstocken ut mot höften), det kändes typ som värkar. Gick till BM och kollade men allt såg bra ut vad hon kunde se. När jag fortsatte att ha sjukt ont och dessutom blödde som en liten gris vid mens tog jag ut den. Efter det har vi kört med kondom eftersom jag mår så mycket bättre av att inte äta piller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards