Alla inlägg den 15 november 2014

Av S L - 15 november 2014 09:53

Det handlar om att inte drunkna ensam i ett hav, när man faktiskt inte är ensam.
Jag vill inte ha en stor, trygg färja som ska ta mig i hamn. Jag kräver ingen taxfree, inga storslagna hytter eller lyx. Jag vill inte att den ska dela hela havet för att plocka upp mig. Propellern är så stor så den skrämmer mig. Färjor skrämmer mig. De är för stora. Om de sjunker blir man maktlös. Förlorar kontrollen. En hytt under vattenytan funkar aldrig. Mina lungor gillar inte vatten.
Det funkar bra med en flotte. Bara en liten, gärna hemmasnickrad. Bara den flyter. Bara den håller mig levande. Om den låter mig rida på vågorna är det ett plus. Trä mot ryggen, luft mot lungor, en oas. Det räcker.

Vill du jag ska vara en flotte? Din flotte? För att du inte ska drunkna? Jag kan till och med vara din livboj om du vill.

Fastfjättrade.
Men det är okej.
Så länge jag flyter.
Och inte drunkar ensam i ett hav, där jag aldrig varit just ensam.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards