Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Trots.

Av S L - 20 april 2015 07:16

Inte fan är det kul alla dagar eller ens alla timmar om dagen. Den som säger nåt annat måste ljuga

Stundtals blir iaf jag komplett g a l e n. Det ska skrikas, fäktas, gnällas och tjuras. Jag tappar tålamodet och går in i någon slags bubbla. Självklart känner jag mig som världens sämsta morsa. När jag sitter där med gråten i halsen för att jag är så jävla less tänker jag att alla andra aldrig ledsnar, att alla gör det bättre än jag.

Nu såhär på morgonen inser jag ju att det omöjligt kan vara så.

 
 
Ingen bild

Äneth

20 april 2015 21:29

Du är absolut inte ensam. Det är trots här med, nej nej nej till ALLT. Jag frågade på FSK om han var nej-sägare även där, men det var han inte, där går allt bra. Man gör så gott man kan, men man kommer nog aldrig känna sig tillräcklig. Att jämföra sig leder ingen vart. Men det ljusa stunderna får en snabbt att glömma trotset och gnället.

 
Ingen bild

Malin

21 april 2015 10:06

Som ovan, du är inte ensam! Det är jobbigt och det tär på en och man blir ledsen och arg och vill bara gå ut ibland och det tär på relationen med den andre föräldern, osv osv. Nu är det en lillasyster på gång och jag undrar ofta hur sjutton vi ska orka det.el jag utgår från att man orkar när man tar en dag i sänder och när lillasyster börjar trotsa så har storasyster lämnat det där. Hoppas...

S L

21 april 2015 12:06

Åh grattis! Vad kul med lillasyster! Ja det är ju så, bara att andas och härda ut.

 
Ingen bild

Maria

21 april 2015 22:28

All trots går över, jag lovar. Det är jobbigt! Försök ta en dag i taget. Du duger precis som du är!
Kram

 
Ingen bild

Alexandra

22 april 2015 20:27

Att vara mamma är det jobbigaste jag gjort. Det finns aldrig något facit och alldeles för många "goda" råd. Det är någon som kräver av mig dygnets alla vakna timmar och saker blir sällan som planerat för tro på fan att en kräka, en febertopp, en försvunnen nalle, en kiss på fel ställe, ett utbrott, en sömnlös natt eller utspillda glas kommer ivägen.
Jag har aldrig varit så arg som på mina barn. Jag har skrikit, hotat, mutat, gråtit, burit och gett upp.

Men de bra stunderna är magiska och man glömmer allt som var jobbigt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards