Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Känslokall?

Av S L - 13 augusti 2015 15:08

Alla pratar om hur hemskt det är när barnet börjar på förskolan. Om att det är jobbigt med separation, om förberedelser månader i förväg osv. Jag tyckte det var jätteskönt när S började på förskolan. Visst kändes det lite att lämna henne där i början, men det var också så otroligt skönt att kunna vara vuxen, gå till jobbet och tänka andra tankar. Jag tycker nog det är värre nu när jag känner hur äckligt långa dagar det blir för henne där ibland. Eller när hon grinar och vill åka hem med mamma när man lämnar henne. Det sistnämnda är dock en flyktig känsla. De ringer ju om hon är jätteledsen. Alla är vi olika men jag hade inte velat vara hemma tills hon blivit 3 år. Jag tror jag hade blivit galen då.

Jag vill slå ett slag för att det ska vara mer okej att uttrycka att det är skönt att vara en egen person också, inte alltid "bara" vara mamma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards