Alla inlägg den 14 mars 2011

Av S L - 14 mars 2011 22:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 14 mars 2011 21:27

Igår frågade min vän Petra vad det var som gjorde att det var så kul att bo ihop med Äneth under studenttiden. Det känns som att jag borde svara " alla dagar var det minsann inte någon dans på rosor"- och så var det ju, men i det stora hela var det fan fantastiskt. Jag tror vi skrattade varje dag, vissa dagar mer än andra, hur mycket är inte det värt?


Det var jag som skrev i Äneths blogg från början, jag skrev om alla sjuka saker hon gjort. För att göra det här till ett jävla interninlägg tänker jag nu lista några av de sjukaste/roligaste grejerna:


* Äneth köper en dyr chokladkanin från Lindt. Ställer den på vardagsrumsgolvet, tittar på den och hoppar sedan sönder den.

* Äneth undrar vem fan som spytt ostdipp på golvet, tills hon upptäcker att hon somnat i soffan och är helt ensam i lägenheten.

* jag skickar sms " jag ska handla till grillningen ikväll, ska vi dela på en beatub"

Äneth svara " menar du en beautybox, vad kostar det".

* " Om man ramlar då ska man inte resa sig på en gång, man ska fan ligga kvar, det är kul".

* (censur) Äneth ser Sus, skriker och eggs flyger.

* Den bästa kvällen någonsin var inte en festkväll eller någon annan speciell kväll. Den bästa kvällen nånsin förberedde vi för fest, klippte och klistrade och gjorde muggar till alla. Jag skrattade så jag  grät flera timmar i rad.

* Äneth och jag grillade om vårarna på engångsgrill i snön, det var fab.

* Jag vaknar mitt i natten av ljud i hallen, smyger upp och tittar vad som händer. Äneth pratar med sig själv i spegeln...

* Äneth slänger mobilen i backen, ber mig sedan laga den, sjunger sedan "Sarah" och gråter lite mellan vers och refräng. En av de bästa kvällarna.

 * Äneth: Jag vill lära mig slowmotiondans.

jag: Det finns en kurs på balettakademin.

Äneth: (helt lyrisk) VA, äre sant???

jag: nej.

* Äneth: "Mats kuk har solglasögon".


Det finns så många andra grejer. Kanske listar jag igen. Men, mest var vi snälla och trivdes ( förutom när jag inte diskade). Tv-tittande, blobberi, träning... Det var fina tider och jag kommer alltid att minnas det. Och tänk at det som började som ett vänligt erbjudande till någon jag inte kände resulterade i vad jag tror kommer vara en livsslång vänskap. Jag älskar dig   .

Av S L - 14 mars 2011 16:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards