Alla inlägg under augusti 2014

Av S L - 18 augusti 2014 23:28

Fick en sminkrådgivning av Äneth och Linnea i present. Alla vet ju att jag är sminkbruden nummer ett... Men, det blev rätt fint trots att det känns ovant. Visst?

Av S L - 18 augusti 2014 23:25

Ibland förstår jag inte.
Varför får han men inte jag?

Av S L - 17 augusti 2014 12:37

Jag är tröttare än hela helvetet. Nåt är fel med grisen. Det var så längesen hon var sjuk att jag inte minns hennes sjukbeteende. Hon snorar och verkar ha ont. Säkert tänder. Men alltså dessa nätter. Jag ska inte gnälla för många går igenom detta men det är påfrestande. Tålamodet tryter och jag blir en betydligt otrevligare människa. Och let's face it- så jävla trevlig är jag inte från början,

Natten kantades av grisvrål varje timme som knappt gick att stilla. Då detta är natt nummer fyra med vrål, även om det tidigare varit i mindre utsträckning, blir jag och J såklart trötta på varandra också. För att ingen orkar. För att han jobbar hela helgen. Ändå är han så fin.

Jag försöker samla styrka också, för det behövs. Jag har inte skuggvänner.

Av S L - 17 augusti 2014 08:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 16 augusti 2014 11:30

Jag behöver hjälp.

Kan någon hjälpa mig?

Av S L - 14 augusti 2014 22:58

Det du kräver av mig känns som att bestiga ett högt, omöjligt berg. Det stretar och drar i mig. Känslorna åker berg-och dalbana. Tankarna virvlar i tornados. Jag försöker samla, strama åt. Stänga igen.

Samtidigt vill du öppna. Du vill ha den del av mig jag nästan aldrig delar med mig av; den djupa och kreativa. Den som kräver mod och kärlek. Och tillit. Jag vill inte lita på dig, inte erkänna hur viktig du faktiskt är. Jag är varken dum eller blind. Det var inte bara jag som brann.

Ändå vacklar jag. Av osäkerhet. Av rädsla. Av förtvivlan över att inte veta vad som händer om jag låter dig ta bort haspen. Du vill att jag ska ignorera den enda del av mig som alltid är självklar. Och innerst inne vet jag så väl.






Jag vet så väl att det inte går.

http://open.spotify.com/track/3GiWVAGbKxca0HYhKiC0Tu

Av S L - 14 augusti 2014 22:18

Det kanske börjar bli dags snart?

Eller nä, vi väntar ett tag.
Ett litet tag.

Av S L - 13 augusti 2014 13:13

Då det är på tapeten att hälsan förbättras av mindre kött och mer frukt och grönt tänker jag anamma detta hemma hos oss! Jag ska försöka dubblera intaget av frukt oxh grönt samt dra ner rejält på rött kött
(Det har vi redan börjat med). Max 2 middagar i veckan ska innehålla rött kött, minst en dag fisk och minst en dag vegetariskt. Sedan kommer jag inte vara superstrikt, men jag tror det är en bra vägvisare. Jag ska också bli bättre på att göra mer hälsosamma alternativ till potatis och pasta tex bönsallader osv.

Jag tänker försöka att lägga upp bilder under tiden och nu undrar jag: är det någon som är med på att testa detta? Under åtminstone en vecka? Så att vi sedan kan dela med oss av recept? Vore super! Jag tycker själv det är svårt att få till god vegetarisk mat, men det är bara att bita i det sura äpplet!

Vem är med?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards