Alla inlägg den 17 juni 2014

Av S L - 17 juni 2014 21:28

Av S L - 17 juni 2014 08:36

Sverige är ett fritt land, man får tänka och tycka precis som man vill. Förut hatade jag folk som tyckte de hade mer rätt än andra för att de hade barn. Typ " du kan omöjligt vara tröttare än jag, du har ju inga barn".

Fel. Nog var jag lika trött men på ett helt annat sätt.

Däremot så stör jag mig fruktansvärt mycket på folk som inte har eller haft småbarn som tror sig veta hur det är. Alla barn är visserligen olika men har man inga barn går det inte att helt veta HUR det faktiskt är. Så är det bara.

Vi skulle ju aldrig slå på tv:n eller använda ipaden. Alltid ha tålamod osv. Tro mig, det är en utopi. Det funkar inte så i dagens samhälle. För hur det än är, måste livet rulla på samtidigt som man har sitt lilla barn hemma. Det är tuffare tidskrav nu än för 30 år sedan. Det är också helt andra tider. Jag är helt för att spendera tid med mitt barn. Jag läser, leker, roar, sjunger och gör allt sånt där. Men ibland behöver jag andas. Eller typ bajsa. Då är tv:n bra.

Av S L - 17 juni 2014 00:34

Jag har tänkt på dig mycket idag. Värjt mig från tankarna men ändå slungats tillbaka. Varje natt är du i drömmen. Varje natt tas något ifrån mig. Varje dröm innehåller panik och rädsla. Jag vaknar aldrig utvilad.

Jag undrar vad du gör. Hoppas att du vilar och återhämtar dig. Hoppas att du skrattar och äter gott.

Jag hoppas du ägnar mig en tanke då och då och överväger att förlåta mig- även om jag vet att så inte är fallet. Du vill ju inte vara min vän längre.

Om jag bara inte saknade dig...

Av S L - 17 juni 2014 00:29

Sundsvall har hittills bjudit på en jävla massa skitväder- det gillar vi inte! Det blåser och regnar om vartannat och på morgnarna är det snorkallt i köket! Det doftar så härligt om tvätten när den får torka ute, men satan så jobbigt det är när det kommer regnskurar varje timme :/

Annars håller jag på som en tok, hela tiden. Idag tog tålamodet slut när pandatrotset vägrade sluta skrika. Vissa dagar är det hemskt. Gnäll och skrik. Har haft några bättre dagar nu så idag blev en prövning. Jag skulle göra en kaka av världens godaste smet men känner tyvärr inte ugnen ännu så kakan blev bajs. Däremot gjorde jag en kyckling i lergrytan som blev kung!

Annars är det mest plock, plock efter Selma, tvätt, disk och montering av möbler. Har valkar i händerna av allt skruvande. Nu har vi också äntligen tre grindar uppsatta och det mina vänner kommer underlätta mina dagar. Nu hoppas jag dock på finväder så det går att vara ute.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards