Alla inlägg under maj 2011

Av S L - 16 maj 2011 12:28

Jag grät några tårar jag när jag läste dödsannonsen. Texten var så träffande, precis så som jag alltid tänkt om dessa barn som lämnar oss alldeles för tidigt.


De är bara till låns.

 

Jag hade tänkt lägga upp bilder från Berlin, men jag tror det får vänta. Helt plötsligt är jag inte på humör längre. Istället skänker jag en tanke till dem som har sorg och hoppas att det finns en liten ljusglimt på lager även för dem   

Av S L - 15 maj 2011 21:06

Berlin har varit sjukt bra! Jag älskar staden, den är så ball och levande. Mindre snobbig än Paris, mer levande än London. Jag vill för den skull inte påstå att jag gillar den mer än de två andra nämnda, men jag gillar sen skarpt. Såklart är det svårt att ha tråkigt med världens bästa sällskap. Vi har skrattat i massor, och jag har verkligen behövt det. Skrattat, shoppat och ätit- det har vi ägnat oss åt i fyra dagar. Fatta vilken ynnest. Factually :)Idag har jag träffat Lena på Arlanda. Jag saknar Lena, Umeå var ett roligare ställe when she was around. Helt enkelt.

Av S L - 13 maj 2011 00:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 12 maj 2011 22:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 9 maj 2011 15:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 9 maj 2011 11:42

På onsdag åker jag och My Little Än till Berlin. Två dagar kvar. Jag längtar nästan ihjäl mig. Jag har inte riktigt hunnit förstå att jag ska åka så snart så inget är iordning men det reder sig. Min lägenhet ser ut som fan också så nu är det dags att städa.


Jag hoppas att Äneth inte packar ner massa linfrön och grejer den här gången. När vi åkte på charter fick hn betala övervikt på nerresan och bagaget märktes med en "heavy" klisterlapp. Det var så jävla kul.


Men nu är vi lite äldre och lite klokare.

Eller?

Av S L - 8 maj 2011 23:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 8 maj 2011 23:42

Så levande och så vacker.

Så bestämd men samtidigt så mjuk.

Så liten och rädd men ändå så vansinnigt modig.


Mod är vackert. Sjukdom kan vara så fult; så ofattbart. Som ett stort hål av komplett mörker.


Jag är glad för att jag fick det fina förtroendet att komma lite närmare, samtidigt som det gör att sårbarheten ökar och att det känns så mycket mer.


Jag hoppas du har det fint där du är. Jag önskar att du blir en älva, en riktigt vacker sådan. Jag hoppas du aldrig mer har ont och jag hoppas så innerligt att du inte längre är rädd.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards