Alla inlägg under maj 2011

Av S L - 8 maj 2011 23:35

Jag är tröttare än på länge, efter ledig helg liksom... Jag har gjort en massa saker, bara roligheter. Shoppat, dejtat, festat, grillat och hängt med vänner. Det har varit fint. Men det gör också att jag känner mig ganska ensam såhär på söndag kväll. Jag är trött på att va ensam, och grejen är ju att jag verkligen inte är det. Men ja...


Jag har dåligt ölsinne det är bara att konstatera. Herregud så jag mådde i morse när jag vaknade, och innan jag fattade var jag var. Det kanske är dags att växa upp? Men kul var det.


Och på onsdag ska jag till Berlin med Äneth. det ska bli så fantastiskt. Vi förtjänar detta.

Av S L - 4 maj 2011 01:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 3 maj 2011 15:51

Mina närmaste har haft det tufft i omgångar. Det gör nåt med en när någon man älskar lider. När det handlar om kärlek kan det göra så ont. Jag önskar jag kunde viska, stryka och göra allt bra- men livet ser inte alltid ut så.


Jag har slutat leta efter rättvisa. Att greppa efter skuggmoln är inte min grej; rättvisan, i den bemärkelsen jag syftar på. existerar inte. Det enda man kan göra när någon har det tufft är att finnas där på exakt det sätt man vet att personen behöver och hoppas att denne sträcker ut en hand. Att stå kvar tycker jag är självklart. För det vill jag att någon ska göra den dagen jag verkligen behöver det. Sorg, ledsamhet och ångest så länge det behövs, eller tills man måste se ett ljus och släppa in nån igen. För det måste man efter ett tag för att inte försvinna själv.


Men visst önskar jag också att det fanns magiska ord som kunde få allt att bli bra igen; som kunde backa tiden. Men i brist på detta får vi nöja oss med det näst bästa; de människor som älskar oss och som finns där vad som än händer.

I vått och torrt.

Av S L - 3 maj 2011 09:58

Igår gjorde jag en princesstårta. Den blev så sjukt god, kanske den godaste ever. Mamma menar att det är roligt att jag säger så om det jag lagar/bakar själv. Jantelag ni vet. Men det var ju typ den godaste tårtan- ska jag inte få säga det då?


Jag bjöd på Sannas mammas pasta till middag. Om ni vil ha ett enkelt och sjukt ott recept ska ni laga det. Pastasåsen innehåller ( i min tappnig): lövbiff, lök, vitlök, köttbuljong eller fond, salt, peppar, chili, sambal oelek, creme fraiche och mellangrädde och citron. Till detta har man färsk pasta och sallad ( som blandas i). I salladen igår hade jag salladsärtor, körbärstomater och mozzarella, med olja, citron, flingsalt och peppar. Testa detta, det är väldigt, väldigt gott!


Annars har jag sovit kasst och gruvar mig rejält inför nattjobb inatt. Men det går säkert. Positiva tankar nu!

Av S L - 2 maj 2011 21:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S L - 2 maj 2011 11:24

Jag behöver hjälp. Eller så behöver jag mig själv. Ibland önskar jag att jag gjort det enklare för mig själv.


Maybe this is what I need?!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards