Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Barnnamn.

Av S L - 28 februari 2013 08:30

Hur vi än gör kan vi inte hitta ett pojknamn som vi båda gillar. Det är helt omöjligt. I början av graviditeten gjorde det inte så mycket eftersom vi då var så säkra på en flicka, men jag tror snarare tvärtom nu.

Har ni några tips? Vi har några namn som funkar men som inte är klockrena.

Det hade varit mycket enklare i ett engelskspråkigt land. Då hade jag velat ha en Xander eller Riley, möjligtvis en Brooklyn. Flickan hade fått heta Madison, Chelsea, Grace eller Emmah.

Men liksom, vad ska han heta? Om det nu är en han. Det eventuella flickebarnet har vi två alternativ till ( för J köper inte att man kan heta Chelsea även i Sverige). Och jag tror inte på det där "det syns på dem vad de heter när de kommer ut". Vem fan har hittat på det egentligen?

Snälla snälla; pojknamn önskas, gärna i drivor.

 
 
Ingen bild

Sandra

28 februari 2013 13:08

Jag tycker det ser ut som en tjejmage! Vet inte vad ni gillar, men här kommer några förslag: Charlie, John, Valter, Helmer, Hugo, Olle, Oscar, Alex, Philip, Allan, ruben, Albin:), Elof, David, Erik. / Sandra

 
Ingen bild

Sam

28 februari 2013 16:12

Tack! Bra förslag. Tycker du det? Jag tycker den ser ut som en pojkmage, men vad vet man...

 
Ingen bild

Sandra

28 februari 2013 16:59

Ja det blir spännande att se vem som gömmer sig där inne! Nåt som är säkert, världens sötaste lilla bebis:). Min Albin mage stod mer rakt ut än din gör, så där såg jag ut med Signe. Men det återstår ju att se:).

S L

28 februari 2013 17:14

Cool! Har du inga magbilder att visa? Den sitter så lågt dock och det ska ju va pojktecken. Nåja, 58 dagar kvar typ så snart vet vi.

 
Ingen bild

Camilla

28 februari 2013 20:32

Tror ju också stenhårt på tjej :-). Förslag på killnamn, Liam, Elliot, Melker, Hugo, Vilmer, Otto, Leon, Tedor, Vilgot, Edwin, Love, Sixten, Aron, Axel, Isak.. Några förslag från mig och Alva ;-)

S L

28 februari 2013 20:44

Tack!

 
Ingen bild

Maria

2 mars 2013 07:44

Jag tror också på att det är en liten flicka i magen.
Pojknamn, Harry, Adam, Theo, Josef, Olle, Anton, Oskar, Carl, Elis.
Jag och P hade bestämt innan Hanna föddes att hennes namn skulle vara Linn, Elsa eller Filip. När hon väl var ute passade inget och då blev det Hanna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards