Alla inlägg under april 2013

Av S L - 20 april 2013 11:23

Kl. 16.44 idag är det fyra veckor sedan panda kom till världen. Helt sinnessjukt vad tiden har gått fort. Idag ska vi bjuda mormor, farmor och farfar på tårta och fira!

Ikväll ska vi också dricka ett glas bubbel som vi inte hade möjlighet till då hon föddes. Bilder från dagen kommer.

Av S L - 19 april 2013 05:22

Klockan är 05.20 Jag har varit vaken en dryg timme men dessförinnan sovit ganska länge. Däckade mentalt vid kl.21 igår. Nu ligger jag och spanar på vårljuset utanför fönstret, lyssnar på fågeln som ensamt kvittrar och puttat då och då tillbaka tutten i lillans mun. Ser på mina två älsklingar som sover lugnt och känner inget annat än tacksamhet!

Det sket sig med jobb fastän J blivit lovad- de hade dubbelbokat :/ är det inte hans tur snart efter alla turer som varit?!

Av S L - 18 april 2013 16:37

En liten fråga: ni som använder en annan bloggportal kan ni skriva under/ mellan bilderna från mobilen? Det kan inte jag...

Av S L - 18 april 2013 16:13

Jag har varit piggare än jag trodde jag skulle vara efter vaknatten. Lilla måste ha haft ont i magen. Idag ar det varit lugnt, men nu på eftermiddagen har hon börjat knorra lite igen så vi får se hur kvällen och natten blir. J ska ta ut en pappadag imorgon för jag måste få sova lite. Jag vill inte att han ska vaka på nätterna när han ska sitta och köra på morgonen. Blir då orolig för att han ska köra av vägen. Men inatt ska han få hjälpa till och även ge henne i flaska vid något av målen. Så fort han kommer hem ska jag springa ut i regnet och fixa hem en bröstpump!

Annars har jag och panda haft besök av Sandra och Bettan idag. Det var nice och pandy fick fina kläder! Jag lyckades även få till muffins vilket kändes skönt även om de blev sådär. Nu ligger pandy och tjuter så jag ska gå och hänga med henne!

Av S L - 18 april 2013 09:02

Finns det någon som kan komma hit och ge mig tips/ hjälpa lite med amningen? Efter en fruktansvärd natt men massa vrål, amning och strulat, frustratation och knappt någon sömn är jag nästan beredd att sluta och övergå till flaska helt. Men när jag nu har all denna mjölk borde den ju användas.

Av S L - 17 april 2013 12:23

Äntligen lite positiva jobbvibbar för J! Även om det bara är extrajobb några veckor i sommar så är det grymt bra; både för vår ekonomi men också för honom, för att han får göra något annat. Ledig tid tillsammans har vi ju ändå i ca 4-5 hela veckor i sommar. Han har blivit så mycket bättre på att ta för sig de senaste månaderna och det tycker jag är grymt!

Idag är jag jättetrött och lillan är inte sugen på att vila. Jag måst plocka och städa lite hoppas hon tillåter det.

Av S L - 17 april 2013 11:20

Hon är verkligen det finaste jag vet. Ibland måste ja snusa henne i håret för att hon luktar så gott.


Lilla
Andie pandie, finast i stan!

Av S L - 17 april 2013 03:27

Undra om jag kommer vänja mig vid dessa mitt i natten amningar???

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards