Alla inlägg under april 2013

Av S L - 10 april 2013 04:46

Som rubriken lyder behöver jag lite hjälp. Det verkar inte som jag riktigt tål vanliga engångs amningsinlägg. Har Pigeon och Medela hemma nu, får utslag och ffa klåda av dem. Av de jag har testat är natusans inlägg bäst men även de ger mig lite klåda. Är det någon som har testat tvättbara inlägg, typ de i silke från boob? Eller någon som har nåt annat tips?

Vi har börjat tillmata lillan med flaska främst nattetid- detta för att även jag ska få sova lite medan det går (när J börjar jobba nästa vecka är det jag som måste kliva upp). Dock tycker jag det verkar som hon blir mer rastlös på vårtan när hon inte får direkt grepp och tröttnar. Tror ni flaskan är en dum idé? Jag har hoppats att hon ska kunna växla lite mellan de båda men kanske är det dumt att chansa?

Tips, råd och erfarenheter efterlyses!

Av S L - 9 april 2013 15:45

Jippie vi är utskrivna! Helt sjukt vad tiden har gått fort. Lilla panda hade gått upp 37 gram sedan igår, detta utan sond! Hon har ammat och fått lite flasktillmatning. Hon är duktig! Eftersom allt såg så bra ut blev vi utskrivna. Ska dock kontakta BVC imorgon för tid för vägning i slutet av veckan.

J börjar jobba igen på måndag så panda och jag är hemma hela dagarna. Om någon till titta förbi nåt hör av er- kaffe finns alltid. Kaffebröd är lite värre nuförtiden men hä lös sä. Orken är sisådär vissa dagar men oftast är vi rätt goa jag och andis pandis, vi kan ju inte bara sitta här oxh få lappsjuka!

Av S L - 9 april 2013 15:21

Dessa grejer vill jag införskaffa till lillan. Grejerna på vänster sida är från Lindex medan de på höger sida är från Kappahl. Tjusiga inte sant?

Bilder: www.lindex.se
www.kappahl.se

Av S L - 9 april 2013 06:37

Lillans viktuppgång igår visade på ynka 62 gram på tre dygn. Vi hade trott hon skulle ha gått upp minst 100 gram. Sonden drog hon duktigt ut igår morse, och vi tänkte att hon nu äter så pass bra så hon inte behöver den- men tji fick vi. Nu har vi fått testa under nästan ett dygn att amma fritt och ge flaska men jag är övertygad om att sonden kommer sättas tillbaka idag. Jag är less på den där sonden nu, den retar hennes luftvägar, men behöver hon den ska hon såklart ha den.

Periodvis är det grymt frustrerande. Och det här med att det går att dela sysslorna helt jämlikt när man får barn är ju ren jävla bs. Det går inte och det är också frustrerande.

Men nog om det. Måste ta itu med hängbuken nu den är inte go! Nu ska jag somna om i någon timme innan det är dags för nästa amningsstund.

Av S L - 7 april 2013 21:49

Panda orkar nu amma ca 20-30 min varje gång hon ska äta utom nattetid när hon är svårväckt. Vi hoppas få ta bort sonden nu snart. I fredags kändes det som hon verkligen behövde den nu är jag mer tveksam. Tror vår lilla stjärna klarar upp det själv faktiskt.

Som vanligt är jag astrött och ska försöka sova snart. Först ska fina J massera mig. Ni som ammat förut: är det vanligt att det är enklare på ena bröstet? Jag och panda har svårt att få till det på vänster sida. Grymt frustrerande. Har ni tips är de hjärtligt välkomna!

Nu är de sista tuttifruttistängerna slut. Jag hade dille på dem de sista veckorna före lillan kom och det har bara fortsatt. Jag får nog köpa mer imorrn. Annars har det gått sådär med lite mer nyttigt leverne idag. Rutan och Lasse var förbi på förmiddagen, men marängtårta- och jag åt och åt. De hade även en mjuk fin present med sig till panda, som nu har både en tiger och ett lejon.

Lite kläder och pyjamasen i storlek 50 och 56 måste snart inhandlas. Lindex har superfina grejer nu. Får ta mig en sväng framöver.

Natti.

Av S L - 7 april 2013 15:01

Panda på övre bilden, jag på den undre. Är vi lika eller ej?!

Av S L - 6 april 2013 23:59

Idag har jag och panda haft besök av stortass. Panda har dock varit trött oxh sovit sig igenom större delen av dagen.

Alla pratar om hur fantastiskt det är med amning, och visst är det så, men kan det inte också vara värt att nämna att det kan vara ganska svårt och i vissa fall göra sjukt ont?! Min vänstra bröstvårta känner att den lever nu om jag säger så.

Nä J kom hem köpte vi pizza (mår skadat illa nu- slut på skräpmat för ett tag) och hade New girl-maraton. New girl är kung. Jag förstår mig inte på folk som tycker det är tråkigt, jag skrattar så jag nästan grinar åt något i nästan varje avsnitt.

Funderar på hur jag ska lyckas få bort mina överflöda kilon och graviditetscelluliter. Hä bli spännande. Just nu är ju kroppen verkligen bara halvfager men det har bott en panda i min mage i åtta månader så det kanske inte är så märkligt.

Av S L - 6 april 2013 10:22

Nu på morgonen när jag har velat sova har lillan varit hur vaken som helst. Hon har tjollrat och smackat på i timmar. Nu när jag vill att hon ska äta har hon somnat gott.

Typiskt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards