Alla inlägg den 16 mars 2013

Av S L - 16 mars 2013 17:26

Pjuh, vi har varit ute och rännt runt i över fem timmar nu och jag är såklart helt slut. Jag var helt utmattad redan efter tre timmar men efter ett mardrömsbesök på Coop hade jag allvarligt kunna slå ihjäl någon. Varför handlar folk på Coop Forum? Det är dyrt och finns knappt någon personal till hands. Okej de har en fin chark men så mycket annat som är positivt kan jag inte se. De hade ett erbjudande som löd att man fick ett presentkort på 100kr om man blev medlem i deras självscanning, vi hade ändå tänkt göra det så vi blev medlem. Väl framme i kassan kunde man dock inte använda presentkortet- utan det gick bara i manuell kassa. SAY WHAT? Det är sån där idioti som får mig att vilja skriva en insändare till tidningen. Jag var dessutom trött som ett as och inte på mitt bästa humör. Frågade snäsigt tanten i kassan om de inte hade någon som jobbade på det där stället. Hej va snabbt vi fick hjälp efter det.

Vi har också varit och kollat på bilar eftersom vi kommer måsta skaffa kombi men inte har råd med en ny bil. Är det något jag hatar så är det bilar. Min sambo älskar att kolla på bilar och har släpat mig runt på alla biljävlahandlare i stan. Tjoho. Och ärligt, folk måste sluta med skämt som "äre paltkoma det där". Nä? Jag är gravid ser du väl.

Men men. Vi har införskaffat lite barngrejer. Blev inte den skötdynan jag ville ha utan en annan, ångrar mig lite redan samtidigt som jag inser att det spelar nada roll. Vi fick en proppfull goodiebag från barnens hus vilket uppskattas! Det blev däremot inget inhandlat till projektet- sy ett babynest då materialkostnaden blir lika som att köpa ett. Trist.

Det sista stoppet var plantagen och det var kung. Det är rogivande med blommor. Påskliljor, rosor och tulpaner fick jag med mig. Nu är det köpstopp vill jag lova.

Av S L - 16 mars 2013 10:17

Här hemma började dagen med hembakade scones med linfrön och havregryn! Har också införskaffat en apelsin- och citronmarmelad, mums.

Nu ska vi strax bege oss iväg ut. Solen skiner och helst hade jag velat vara i skidspåret men men nästa år.

Av S L - 16 mars 2013 08:36

Äntligen kunde jag sova lite längre än till klockan 06, vaknade nämligen inte förrän 07.45 Första gången vaknade jag dock vid 03 och trodde att det var morgon.

Igår var jag på aw med trevliga brudar. Synd bara att jag inte kan sitta så länge. Fick fruktansvärt ont i ryggen vilket resulterade i att jag var helt utslagen när jag kom hem och gick och lade mig strax före kl.22

Idag ska vi åka runt och fixa en massa saker, jag är också ordentligt sugen på att baka så det får bli så tror jag. Vi har ett projekt som ska börjas med också, det lär bli spännande.

Glöm inte att gissa datum! Ni får en bild på gårdagens lammfärsburgare, den var GOD!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards