Alla inlägg den 21 mars 2013

Av S L - 21 mars 2013 22:31

Imorse fick jag ringa till förlossningen då min barnmorska efter mitt mail misstänkte vattenläckage eller avgång. Hela dagen gick jag runt med en handduk i skrevet men det hände inte så mycket. I eftermiddags åkte vi in för inspektion och fick träffa världens bästa barnmorska! Jag som annars inte är förtjust i min barnmorska tyckte det var fantastiskt!


De mätte en CTG kurva och kollade lite värden. Som tur var kunde vattenavgång uteslutas utan gynundersökning. Jag avskyr verkligen det. Lillhen har humör och blir sur när man petar för mycket och stör den. Barnmorskan gjorde ett skämtsamt skrocktest och gissade på en pojke. Hjärtljuden låg mellan 144-180. Mestadels kring 150-160. Jag fick stränga order om att inte bara "vara ledig" utan att också vila och slappna av (vilket jag är dålig på). Barnmorskan sa att kommentarer som "men huuuur får du dagarna att gå" ska man lägga i papperskorgen. Besöket tog ett bra tag och sedan var jag för trött och hungrig för att leva så vi åkte och firade att bebben blir kvar i magen. Jag gick på Lottas och åt plankstek i mjukisbyxor- det ni!


Gick upp på jobbet en sväng och gick låna ett babygym. Träffade också min fina flicka som saknade Smillaberättelser- jag ska skriva ner några åt henne. Tänk vad dessa barn ändå kan sätta spår i hjärtat.


Väl hemma satt jag och dreglade i soffan. Var trött som en gnu, ända tills nu när jag lade mig i sängen. Det slog mig nu att om det inte velat sig väl hade vi två kunnat vara tre nu. Vojne vojne.


Morgondagens planering ser ut som följer: slappa och vara stolt över det, ringa Lotta och ev få dricka min efterlängtade latte. För ja, jag vill ha en latte. Det är dags nu. Lite bilder från förlossningsbesöket kommer imorrn, nu får ni hålla tillgodo med planksteken :)

Av S L - 21 mars 2013 13:53

Skulle ha haft fikabesök och långsamtal i telefonen men dagen valde att ta en annan vändning! Pga ovissheten väljer jag att sova ett tag till. Måste ändå avvakta ett tag till och se vad som händer.

Spännande men tröttsamt.

Av S L - 21 mars 2013 07:56

Jag fick samma råd av alla igår: packa väskan! Jag tror i ärlighetens namn inte att det är dags riktigt ännu men det är bättre att vara lite förberedd ifall att. Jag vet att allt inte behöver vara klart (blir det någonsin det) men vissa saker känns ändå bra att ha lagt ner.

Vi halvpackade alltså väskan igår och sedan skrev jag födelseplanen. J's grejer ska packas i helgen samt att snacks ska inhandlas. Ni undrar säkert varför vi hetsar med fem veckor kvar till BF, men jag har en så stark känsla av att lillhen inte kommer dröja alltför länge med att komma ut. Jag kan ha fel- jag har haft det förr, men jag väljer ändå att lita på magkänslan här. Ska till barnmorskan imorgon och höra lite med henne om slemproppar och diverse gosiga saker.

Det sitter nu en lista i vår hall på saker som inte får glömmas bort inför förlossningen. Det kommer ju att bli J's ansvar så vi hängde den där han inte kan missa den. Tydligen ville Smilla skriva en liten hälsning på den också och det går väl bra...

Och så spännande att två av mina bästa vänner (som jag vet om än så länge) också ska ha barn i år. Eller ja det ena underverket har ju redan kommit till jorden! Jag är helt säker på att min vän i huvudstaden kommer att få den sötaste lilla flickan i världen. Jag tror inte det kan bli nåt annat med de generna. Mycket spännande blir det men återigen känner jag att jag verkligen är långt bort från allt och alla. Nåja. Det finns ju tåg. Och flyttbilar...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards