Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Varde luft!

Av S L - 29 mars 2013 17:06

Vi testade pandas nya åkpåse och sjukhusets vagn idag. Dock var vi bara ute en kort sväng eftersom det är hur kallt som helst och vi blev nojiga för lillans skull. Dagarna här på sjukhuset består mest av sondmatning och pumpning. Vi kämpar med amningen men lillan är så trött. Tydligen är vecka 35 tröttvecka i magen, den vecka när de knappt rör sig för att samla på sig underhudsfett- vi kan alltså inte räkna med att hon ska orka just nu.

Det är frustrerande och jobbigt. Bilirubinvärdet hade stigit idag så kanske blir det lampa igen imorgon. Och annars kommer dagen se ut ungefär som de senaste fyra gjort, förutom att J's föräldrar kommer. Jag längtar hem så det stör. Fattar inte hur det ska gå om vi måste stanna i fem veckor så håll tummarna för att vi kommer hem tidigare!

 
 
Ingen bild

Malin

29 mars 2013 19:55

Skönt med lite luft. Louise fick också sola och amningen krånglade, jättejobbigt tyckte jag. Ersättning var guld tycker jag. Skönt att ni får lite familjebesök under tiden!

S L

29 mars 2013 22:48

Hur tidigt kom Louise? Och låg ni inne på neo?!

 
Ingen bild

Malin

30 mars 2013 00:04

Hon kom tre veckor tidigt och vägde 2,7. Vi låg inte på neo men var kvar i en vecka bl a pga gulsot. Eftersom amningen krånglade så började hon inte gå upp förrän hon var typ 10 dagar, jättejobbigt att oroa sig för vikt! Men när det vände och när ersättningen blev huvudfödan så började hon växa så det knakade.

S L

30 mars 2013 04:31

Ok. Det värsta är ju att alla hormoner spökar så mycket också så en liten grej kan få helt enorma proportioner! Nåja detta får bli som det blir- hem
Kommer vi nog förr eller senare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S L - 14 september 2017 23:31

När man tänker farligt och lever ut det...

Av S L - 15 maj 2017 06:56

Snälla snälla låt min magkänsla ha fel. Jag vet inte hur jag skulle tackla det. ...

Av S L - 13 mars 2017 20:21

Har aldrig aldrig varit så glad över att få besök av tant röd. ...

Av S L - 16 februari 2017 13:21

Nu var det ett tag sedan. Det finns såmångs saker som stör mig just nu. Måste skriva ner dem innan jag blir galen. Jag vantrivs med att vara föräldraledig just nu. Hjärnan orkar liksom inte arbeta på lågvarv längre. Tålamodet har gått och dött. ...

Av S L - 22 januari 2017 10:23

Tittade som så många andra på inställningen i fredags. Lyssnade på talet och grinade. Har varit som besatt av CNN under helgen. Såg talet från CIA igår, grinade igen. USAs nye president är en maktgalen fascist som inte kan ett skit om politik. Som...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards