Alla inlägg under mars 2013

Av S L - 12 mars 2013 06:52

Igår var det dags för barnmorskebesök igen. Jag har gruvat mig lite inför det här besöket för jag upplever att BM verkligen inte gillar mig- men det är ju ganska ömsesidigt. Vid ett eventuellt nästa barn blir det inte samma människa. Jag skulle så önska mig en manlig BM precis som jag föredrar manliga gynekologer. Och aldrig mer vill jag att en kvinna ska ta cellprov. Nå nog om det. +9,5 kilo upp i vecka 34, sf-mått 30 och alla värden såg fina ut. Blodtrycket har stigit något men kan nu tyckas mer normalt än mitt vanliga 110/55. Bebisen blev kraftigt irriterad när BM klämde den på huvudet och protesterade. Hjärtljuden igår var de högsta hittills, men kan ha berott på barnets irritation- mellan 155-170. Som lägst var det dock 146 även innan hon klämde.

Min känsla för vilket kön barnet har pendlar varje dag, det lutar mer åt pojke men det är marginellt och egentligen har jag inte en jädra aning.

Har bestämt mig nu för att testlaga lite enkel och billig mat nu innan bebisen kommer för att ha en repertoar av maträtter sedan. Började i söndags med en ugnsomelett med skink- och sparrisstuvning. Jag tyckte det var asgott- det tyckte inte sambon. Bilder och recept kommer! Sen igår bakade jag för första gången en citron- och limepaj ( utan maräng). Allt med citron (förutom vissa gula godisar) måste vara det bästa som finns. Kan lägga ut receptet om någon är intresserad?!

Igår somnade jag i soffan kl.21.20 därav startade min dag kl.06.20 Heja!

Av S L - 10 mars 2013 15:42

Vi käkade brunch på Plaza innan nalle begav sig hemöver med tåget. Det var mysigt!

Sedan hemkomst har jag legat på madrassen och gjort typ ingenting. Det är en dag av trötthet idag efter all gårdagens smärta- har känningar i ryggen idag också. Det är tröttsamt och gör så jag inte riktigt orkar hålla humöret uppe alla stunder.

Vi ska se någon serie nu strax. Om ryggen pallar tror jag att jag ska catcha upp i mina egna serier ikväll! Sen ska vi mysa också. Vill ha kottekramar.

Av S L - 10 mars 2013 08:43

Igår åkte vi på roadtrip till Vindeln, målet var korvgrillning hos J's föräldrar samt att Linnea skulle få se och klappa renar. Solen sken och det var sådant där fantastiskt vinterväder.

Vi fick verkligen L E T A efter renarna och när vi väl fann dem vägrade de stanna kvar eller ställa upp på bild. Jag tror Linnea fick nån bild på en renröv! Korven smakade fantastiskt men efter några timmar ute blev det kallt.

Tyvärr fick jag vansinnigt ont i ryggen så mellofesten igår blev för min del kort. Det vet lite otippat att Robin vann om än helt ok. Vad tycker ni om det här med internationell jury? Jag gillar det inte, kan inte svenska folket bestämma själv? Sen fattar jag inte grejen med Carola- hon är ju sjukt obehaglig i sina fjortiskläder och med sitt konstanta tugg om Gud. Visst har hon gjort sitt?!

Jag tyckte iaf bäst om Anton Ewald men trodde Yohio skulle vinna. Idag åker nalle hem, det har varit trevligt med besök även om jag inte orkar så mycket just nu. Går in i vecka 34 idag och nu börjar det verkligen närma sig.

Skönt också att jag tack vare besöket inte haft så mycket tid att tänka och fundera. Oro kan verkligen äta upp mig inifrån och utifrån...
Några bilder från igår:

Av S L - 9 mars 2013 07:31

Det känns som att det börjar bli dags att styra upp någon slags fikabjudning i mitt nya hem. Vi har dock några kartonger som fortsatt står framme samt inte riktigt fått ordning i barnrummet.


Men vad tror ni? Vill ni komma och fika?!

Av S L - 8 mars 2013 12:12

Just det ja. Jag tyckte ju kaffet smakade hyfsat gott i orse och får nu betala för det med djävulsillamående. Varför lär jag mig aldrig?   

Av S L - 8 mars 2013 11:14

Idag kommer min nalle hit, hurra! Innan dess ska vi städa (jag håller på nu, J är och köper sin egen födelsedagspresent. Romantiskt värre), gå på stan och dricka kaffe med fina vänner.


Jag har sovit bättre inatt och är inte längre som ett vrak. Jag tror jag grinade 15 gånger igår. Det blir ohållbart i längden och jag orkar inte gå runt och fundera en massa. Solen skiner, jag är kär, bebisen slår kullerbyttor- idag blir en bra dag!




Laddat med blommor inför nallebesök.

Vissa vill INTE hjälpa till med städningen. Att håra ner går däremot bra.

Av S L - 6 mars 2013 12:48

Jag har förresten:

* blivit rund om lår och rumpa utan att samla på mig så mycket vätska.
* inte fått varmare eller kallare fötter.
* inte fått högt blodtryck.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards