Alla inlägg under mars 2013

Av S L - 6 mars 2013 10:17

Utifrån mina symtom och cravings är det nog en hermafrodit i magen. Jag har ju letat tecken som en galning men nu börjat förlika mig med att det inte går att veta. Såhär har det sett ut för mig:

* grymt illamående i början, ibland blev jag yr av det. Åt sjukt mycket kakor och frukt som var det enda som gick ner. Apelsinjuice var ett måste, äpplejuice som jag vanligtvis föredrar smakade bajs. Salsa, ruccola och kött var stora nonos. Konstant illamående till vecka 15, uppehåll till ca vecka 20 och därefter åter illamående. Nu är det mest på morgnarna. Kräkts endast 4-5 gånger.
* grym trötthet från dag 1, ryggsmärtor.
* enorma humörsvängningar men har lättare till gråt än till att bli arg, annars brukar det vara tvärtom.
* kraftigt försämrat immunförsvar.
* tunt, stripigt och äckligt hår. Dock inte mer finnar än vanligt, oförändrad hud. Håret på benen växer knappt alls och har blivit mindre. Svag hormonrand över naveln. Något ökad behåring på bröst och mage.
* foglossningstendenser från vecka 13, ökade besvär från vecka 21. Inte värst men sjukt jobbigt.
* huvudvärk i perioder.
* konstant sötsugen, inte alls lika sugen på salt. De senare cravingsen har varit tårta, godis, fisk och skaldjur, piggelin, frukt, äpplen (gröna eller röda) bakad potatis och glass- helst vanilj. Tacos, kött, hårdstekt mat är fortfarande rätt äckligt.
* stor viktuppgång i början, betydligt mindre nu.
* rund mage som pekar rakt fram. Ganska låg mage som dock höjt sig lite nu. Hjärtljud mellan 145-160.
* sf mått 29 i vecka 32 dvs mitt på kurvan.
* bebisen hickar ofta och är livlig. Sparkar inte lika mycket som den "bökar" och har aldrig gjort.
* ingen som helst sexlust på 7,5 månader nu: stackars sambo.

Nå? Vad tror ni? Och ffa så vill jag läsa om era cravings och symtom så lämna gärna en kommentar!

Av S L - 6 mars 2013 10:01

Av S L - 6 mars 2013 07:25

Idag ska jag försöka tygla humöret det är knappast kul att vara med mig när jag är sur hela tiden. Men det tär på humöret att ha konstant ont vill jag lova. Nåja ska anstränga mig idag!

Av S L - 5 mars 2013 20:42

Jag älskar min sambo men ibland är han så sjukt tråkig. Och lat, det är verkligen störande.

Jag saknar och längtar efter mina vänner. Jag vill ha någon att fika med,prata med, shoppa bebisgrejer med. Det blir ju extra påtagligt nu när jag inte ens jobbar att det sociala blir lidande. Och jag kan ju knappast räkna med att J ska orka roa mig hela tiden mm nog vore det lite skönt om det inte alltid var jag som drog i tåtarna när vi ska göra saker. Sitta och glo gärna med en telefon eller en dator är liksom inte kul i längden.

Tur Björne kommer i helgen så det blir någon ordning. Jag hade tänkt att vi skulle beställa bebisgrejer nu men det verkar ju komma långt bak på prioriteringslistan efter tv-spel och allt jävla skit vad det är.

Nä jag är fortfarande inte på nåt bättre humör.

Av S L - 5 mars 2013 13:43


Jag skäms nästan, men jag vill dansa, dricka alkohol och skratta när jag hör den här. Dessutom gillar jag killar som kan dansa. Hoppas Louis vill dansa istället för att spela hockey.

Av S L - 5 mars 2013 08:02

Wtf??? Aldrig haft tillstymmelse till pigmentfläck på tummen innan?! Och nej det är inte choklad eller bajs- jag har skrubbat på morgonen.


Extra stort tack till min sambo som luktade på tummen det första han gjorde när jag visade honom. Tur det har varit så många turer med kroppen så jag inte blir rädd längre.

Av S L - 5 mars 2013 06:52

Jag testar här också; söker åkpåse, babygym och amningskudde i fint skick. Om någon har något av dessa som de vill bli av med- lämna en kommentar!

Av S L - 4 mars 2013 23:04

Är man sugen så är man.

Godnatt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards